Peraduan Semasa

Ciri-ciri Peraduan dengan hadiah lumayan

By Mrs Aiyra - Ahad, 16 Februari 2014 No Comments

Peraduan dengan hadiah lumayan merupakan antara acara yang dinanti penggiat peraduan di serata dunia. Bersesuaian dengan nilai hadiah yang besar, strategi peserta juga pelbagai.

Bagi anda yang baru menyertai pertandingan sebegini dalam tempoh terdekat, anda mungkin merasai bahangnya. Sudah tentu, dengan tawaran hadiah yang sedemikian, perasaan membuak-buak setiap kali menghantar penyertaan atau diumumkan sebagai pemenang.

Terdapat beberapa ciri peraduan sebegini. Antaranya adalah ia berlangsung tidak sekerap peraduan untuk kempen promosi tertentu. Sekali-sekala pasti kedengaran peraduan dengan hadiah utama sebuah rumah semi-D, dan sering pula kita dengar hadiah dengan kupon jenama barang.

Tempoh penganjuran yang lama
Biasanya, peraduan sebegini berlangsung dalam tempoh yang lama. Ia bermuala dari sesingkat 1 bulan malah, ada yang berlanjutan beberapa siri sehingga setahun.Ini bersesuaia dengan jumlah penyertaan dan penganjur mahu pastikan mereka yang menepati kriteria sebagai pemenang saja yang layak.

Beserta POP
Bagi menjadikan peraduan mendapat timbal balik kepada penganjur, selalunya peraduan sebegini memerlukan Proof of Purchase. Ia sebagai jaminan bahawa peserta layak menghantar borang penyertaan kerana sah sebagai pengguna produk penganjur. Dalam tempoh ini,volume produk penganjur pastinya meningkat kerana pembelian untuk menyertai peraduan.
Jawapan sederhana sukar
Jawapan yang dikehendaki peserta jawab biasanya senang, dan paling tidak pun sederhana sukar. Malah, terdapat beberapa penganjur yang tidak mensyaratkan menjawab soalan, hanya menggunakan servis atau produk mereka sekerap yang mungkin.

Mengapa penganjur menyediakan peraduan dengan hadiah lumayan?
Pihak penganjur adakalanya memasukkan pelaksanaan peraduan sebagai strategi pengukuhan jenama mereka. 
Dengan menganjurkan peraduan, bilangan pengguna yang mencuba produk mereka meningkat. Dari bilangan ini, peratusan yang berpuas hati dengan produk mereka kemungkinan bertambah dan ini menjadikan jenama mereka kukuh di hati pengguna.
Apapun perancangan penganjur, dengan pengetahuan yang tepat tentang produk dan memahami terma dan syarat, anda dapat merebut pelung memperoleh hadiah utama yang mereka tawarkan. Jadi setiapkali ada peraduan lumayan, pastikan anda kuasai product knowledge & TOC penganjur.

p:s: 6 inci, mampu milik & powerfull!

No Comment to " Ciri-ciri Peraduan dengan hadiah lumayan "