Peraduan Semasa

Latest Posts

Informasi: Mangapa ada peraduan tanpa POP?

- Sabtu, 23 Ogos 2014 No Comments

Salam juara!

Ada yang bertanya, mengapa ada peraduan tanpa POP? Biasanya peraduan sebegini dianjurkan oleh syarikat berbajet besar, yang baru memperkenalkan produk mereka/ atau organisasi sebagai salah satu metod kempen.

Apa Penganjur dapat?
Dari peraduan sebegini, anda sedia maklum tiada pembelian produk untuk mewajibkan penyertaan. Namun, terdapat maklumat besar yang diperoleh, dan tujuan utama bakal tercapai dengan penganjuran sebegini.

Faedah kepada penganjur adalah:-

  • Mendapat idea dari penyertaan. Sebahagian peraduan meminta idea kreatif, dan ada juga yang melakukan survey produk sebagai soalan.
  • Dapat memperkenalkan produk / kempen kepada peserta. jika hadiahnya lumayan, lebih kekal di hati peserta jenama yang diperkenalkan syarikat.
  • Jika pertandingan mensyaratkan anda mencuba sampel/ perkhidmatan sayarikat/ agensi-anda adalah prospek mereka. Jika 10% dari peserta menjadi pelanggan, ia pengenalan yang baik kepada produk penganjur.
 sebagai contoh, terdapat banyak agensi kerajaan menganjurkan peraduan bertemakan kemerdekaan dalam bulan ini.Salah satu tujuan adalah menyemai semangat patriotik dan hasil peraduan boleh ditonjolkan sebagai sumbangan kepada Malaysia.

Admin percaya, jika ada peraduan sebegini-jangan buang masa, sertai terus kerana pada fasa sebegini-syarikat/ organisasi menilai penyertaan berdasarkan kriteria penyertaan yang anda hantar-tanpa sebarang pengaruh POP.